Právě jste se stali již . návštěvníkem těchto stránek.

 

 

 

Pár postřehů závěrem:

kriminalita - podle našich zkušeností, nebezpečí oloupení nebo okradení stejné jako u nás

auto-moto - stav silnic nic moc (asi jako u nás), ale všechny hlavní tahy mají reflexní vodorovné značení. Benzínové pumpy různých, převážně mísních firem, cena naturalu 95 okolo 0,75 euro. V Mostaru a Sarajevu autosalon Škoda, podél cesty také značkové autoservisy Renault, Opel apod.

Řidiči jezdí rychle a bezohledně, zvláště velké Mercedesy a Audi řízené mladíky. Ty je lepší na njbližším přehledném místě pomalou jízdou "donutit" k předjetí. Tunely jakékoli délky nejsou osvětlené a řidič má první dojem, že vidí pouze tmu. Jediná orientace tak je podle středové vodicí čáry. Místy Vás může na silnici (v tunelu) čekat pěkná výtluka.

Trasu přes BiH doporučuji jako rychlejší cestu z jižní Dalmácie domů. Vyhnete se tak nekonečným kolonám v okolí Plitvických jezer. Ještě kratší je trasa Mostar, Jablanica, Bugojno, Jajce, Banja Luka a Bosanska Gradiška a po dálnici na Záhřeb.

Ubytování: ubytovat se dá v soukromí, popř. pensionech v cenách od 20 euro za osobu/noc

Důležité: rozhodně se nedoporučuje mimo obydlené oblasti vstupovat na jakkoli nezpevněné povrchy. Celé 1% území státu zůstává po válce zaminováno! Jediné označené minové pole jsem viděl nedaleko Mostaru.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2002  JINO technology. All Rights Reserved.